חיפוש
Close this search box.

כיצד למנוע את הרצח הבא

הודעה לעיתונות –

18.06.07

קהילת יוצאי אתיופיה חייבת להתגייס ולמצוא פתרונות למצוקותיה

היום נרצחה אישה יוצאת אתיופיה במרכז הקליטה בבאר שבע. החשוד ברצח הוא בן-זוגה.

דני אדמסו, מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: "המצוקות של הקהילה האתיופית לא מוצאות מענים הולמים. כאשר התרחש הרצח הנוכחי וכאשר יתרחש הרצח הבא כל משרד ממשלתי וגופים נוספים שאמונים על הנושא יוצאים בהכרזה על העשייה המרובה שלהם בתחום. אך המציאות העגומה שבה נתונים העולים חוזרת חלילה ואנחנו כחברה, כקהילה וכממסד לא מוצאים פתרון לבעיה".

לפי נתוני המשטרה: חלה התגברות במספר התיקים שנפתחו בגין אלימות בתוך המשפחה בקרב הקהילה האתיופית מ-284 בשנת 2004, ל-406 בשנת 2006. משנת 2001 ועד היום בבוקר מצאו את מותן 13 נשים מקרב הקהילה האתיופית.

"כל עוד שהמערכות הרלוונטיות שמטפלות בנושא לא יראו בבעיה כתופעה חברתית וכמשבר זהות של הקהילה אנו לא נהיה חסינים ממקרים דומים גם בעתיד. כל המערכות המטפלות בנושא צריכים להבין שרק בעזרת שימוש נכון בכוחות הקיימים בתוך הקהילה יכולים לסייע בפתרון הבעיה. האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה אוספת מידע בנושאים הקשורים לקהילה על מנת לסייע בצמצום התופעה ונשמח להנגיש מידע זה לכול גוף שמטפל בנושא", דברי אדמסו

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system