חיפוש
Close this search box.

קליטה סלקטיבית

הודעה לעיתונות 11.01.07

תגובה בעקבות התבטאותה של פרופסור רות גביזון

"התבטאותה של פרופסור רות גביזון צריכה לעורר דאגה אצל רבים מהחברה הישראלית שאינם משתווים למעמד הכלכלי-פוליטי-חברתי, שבו היא נמצאת", מוסר דני אדמסו, מנכ"ל אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה.

התבטאות מאין: 'ישראל היא מדינה צפופה וייתכן שיש לבחון מחדש כמה מהנחות היסוד של חוק השבות. גם מי שיכול להשתלב בצורות מסוימות של יהודיות, עשוי להיות מי שיתקשה להשתלב בחברה הישראלית מבחינת המודרניות ורמת הפיתוח הכלכלי'. וכן 'יש להקדיש מחשבה גדולה יותר להגירה של קבוצות גדולות של אנשים מתרבות שונה', "היא התבטאות אומללה שמקורן בעקרונות גזעניים, הקוראות להדרה והדחה של קבוצות מיעוט, שעליהם מבוססת מדינת היהודים".

"הניסיון של גביזון", מוסר אדמסו, "להשתמש בכוחה כאשת ציבור מרכזית וכמעומדת לבית המשפט העליון, צריכים לעורר ספקות בנוגע להתאמתה לתפקיד שופטת במדינה יהודית".

אדמסו חושב שהתפיסה הקלוקלת של גבזיון כלפי אנשים שאין להם 'תרומה כלכלית למדינה', עשויים חלילה להשפיע אם וכאשר תתמנה לתפקיד הנכסף. כלומר: כאשר אדם שאינו קפיטליסטי יתייצב מולה למשפט, אותו אדם עשוי לא לזכות למשפט הוגן".

"דבריו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק, שגבזיון "כבר בה לעליון עם אג'נדה" עלול להגשים את עצמו, ואוי לאותם האנשים שאינם מבאי ביתה שיתייצבו בפניה למשפט", דברי אדמסו.

"אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה רואה בדבריה של פרופסור גביזון כדבר הסותר את ערכי היהדות בפרט, וערכי האנושיות בכלל. אין לאפשר לאדם לעמוד במערכת המשפטית העליונה, כאשר אין לו שום ערך לאדם אלה רק לממון. העם היהודי בנוי מפסיפס של אנשים ועדות שיחד יוצרים את העם. אין צורך לחפור בנבכי ההיסטוריה כדי לגלות שהיה עם שעשה מעשים נוראים לעם אחר בטענה של 'הפרעה כלכלית".

אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה פועלת לקידום תהליך קליטתה והשתלבותה של קהילת יהודי אתיופיה בחברה הישראלית, תוך שימת דגש בנושאי התעסוקה והחינוך. קידום נושאים אלה נעשה באמצעות פעילות שדולה ועבודה עם הקהילה.

לפרטים נוספים:אבי מספין – דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system