חיפוש
Close this search box.

תגובה לדברי ח"כ סולודקין בענייני תעסוקה

הודעה לעיתונות – 5.10.2006

תגובה לדבריה של ח"כ מרינה סולודקין

דני אדמסו: מנכ"ל 'אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה'

התבטאותה של ח"כ מרינה סולדקין בדיון באוצר "יש בארץ אתיופים, והם יכולים להחליף את העובדים התאילנדים בחקלאות", ספק אם בבסיסה כוונה טהורה, אך הכללות ללא אבחנה, בין אקדמיים לבלתי מקצועיים, כאלו האתיופים הם גוש אחד, הפכה למדיניות קליטה מתמשכת וקלוקלת. אמירות מכלילות כגון אלו כבר הדביקו סטיגמות רבות, שהקהילה האתיופית לא מצליחה להשתחרר מהן.

בעיית התעסוקה בקרב הקהילה האתיופית היא בעיה שצריך למצאו לה פתרון יסודי ללא קשר לעובדים הזרים.

הדבר המקומם יותר מכל הוא, רק בגלל שנוצרה בעיה עם העובדים הזרים מתאילנדים, נזכרה סגנית שר הקליטה לשעבר, ח"כ סולודקין, שיש יוצאי אתיופיה מובטלים. חשיבה הפוכה ביסודה.

המסגרת בה עלתה ההצעה, משקפת ומגבירה את הניתוק שיש בין הבעיות שהקהילה מתמודדת איתן לבין הפתרונות הספונטאניים שמוצעים לקהילה.

יחד עם זאת אינני רואה בעיה בעובדה שמרוקאים,רוסים, אתיופים, ואזרחי ישראל בלתי מקצועיים יחליפו את העובדים הזרים.

אם ח"כ סולודקין מכירה בעובדה שיש לחלק גדול מיוצאי אתיופיה מומחיות בחקלאות, ראוי שתעלה את הנושא באופן מסודר אצל הגורמים המתאימים. וכמובן שתנאי העסקה שלהם תהיה זהה לתנאים של חברי קיבוצים ומושבים.

המדינה חייבת להפסיק להשתמש בעולים החדשים מאתיופיה לסתימת חורים תעסוקתיים, שנוצרה מתהליך חשיבה מעוות מיסודו.

רצויי שהמדינה תכשיר עובדים בלתי מקצועיים, מכל העדות ומכל הצבעים, בכל תחום לו זקוק המשק, על פי בחירתו של האזרח. די להכללה וניצול גורף של קבוצות מוחלשות שאינם מתמצאים בחברה המערבית הדורסנית.

דני אדמסו – מנכ"ל אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system