חיפוש
Close this search box.

שירות הולם מהביטוח הלאומי

הודעה לעיתונות -25.1.2006

עולים חדשים רבים מקרב הקהילה האתיופית לא זוכים לקבל שירות הולם מהביטוח הלאומי עקב בעיית שפה.

בבדיקה שערכה האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה ביום שלישי ה- 23.01.06 דרך מחלקת המידע של המוסד לביטוח לאומי, נמצא כי מספר העובדים יוצאי אתיופיה בסניפים של הביטוח הלאומי הוא נמוך מאוד , ביחס למספר התושבים העולים מקרב יוצאי אתיופיה, באותה עיר.

מתוך 13 ערים שהאגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה בדקה נמצא כי בארבע ערים אין כלל עובדים הדוברים את השפה האמהרית. לדוגמה: בעיר באר-שבע שאוכלוסיית העולים החדשים בלבד מונה 4,318 איש, אין אפילו עובד ביטוח לאומי אחד, הדובר את השפה האמהרית. בראשון-לציון שמספר העולים יוצאי אתיופיה מונה 3,612 נפש, אין כלל עובדים מקרב הקהילה אתיופית, בסניף של אותה עיר. כך גם בחדרה ובבת-ים, שתי ערים עתירי עולים ובלי מענה הולם.

"רוב האוכלוסייה הנזקקת לשירותיו של המוסד לביטוח לאומי הינה אוכלוסיית העולים החדשים, מציין, דני אדמסו, מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, "לא יתכן שאין מספיק עובדים, בסניפים, הדוברים את השפה האמהרית ושיכולים לתת מענה הולם לאותה אוכלוסייה. בקהילה האתיופית ישנם אנשים משכילים ומוכשרים שיכולים לתת מענה הולם גם לעולים חדשים, שמתקשים עם השפה העברית, וגם לכלל אזרחי מדינה".

אדמסו מציין שניתקל לא פעם במספר סניפים, שאין אצלם עובדים מקרב הקהילה, שמבקשים מהשומרים של אותם סניפים, שהם דוברי השפה האמהרית, לסייע להם. "זה עצוב שצריך להגיע למצב שאותם שומרים ישמשו גם כשומרים וגם כמתורגמנים" מציין אדמסו, "המוסד לביטוח לאומי צריך לקלוט עובדים מקרב הקהילה האתיופי, כיוון שזהו מהלך שעשוי לסייע להם לתת שירות מועיל יותר לציבור", דברי אדמסו.

אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיהפועלת לקידום תהליך קליטתה והשתלבותה של קהילת יהודי אתיופיה בחברה הישראלית, תוך שימת דגש בנושאי התעסוקה והחינוך. קידום נושאים אלה נעשה באמצעות פעילות שדולה ועבודה עם הקהילה.

לפרטים נוספים: אבי מספין – דובר

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system